DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Koordynator ds dostępności
Magdalena Zawadzka
Urząd Gminy Lubań
ul. Dąbrowskiego 18
59-800 Lubań
Telefon: 75 646 59 20; 75 646 59 28
E-mail: info@luban.ug.gov.pl
Fax:75 612 68 50
e-PUAP: /2g02e5pxle/SkrytkaESP
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Wstęp:
Gmina Lubań zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej luban.ug.gov.pl
Nazwa podmiotu publicznego:
Gmina Lubań
Adres strony internetowej do pobrania:
Data publikacji strony internetowej: 20.02.2020r
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.02.2020r
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
– tekst do materiałów video przeznaczonych dla osób niesłyszacych zamieszczany jest z opóźnieniem ze względu na ręcznie wykonywaną audiodeskrypcję
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Deklarację aktualizowano dnia: 2024-03-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panem Arkadiuszem Straszko, E-mail: info@luban.ug.gov.pl, Telefon: 75 646 5920
Procedura wnioskowo-skargowa:
Można zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej dla zainteresowanego formie.
Wniosek musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, podmiot publiczny informuje zainteresowanego kiedy realizacja bedzie możliwa, przy czym powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. W przypadku braku możliwości spełnienia dostępności cyfrowej, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia realizacji dostępności wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostepności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej.
Wnioski i skargi składa się do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Wójt Gminy Lubań
Adres: 59-800 Lubań
ul. Dąbrowskiego 18
E-mail: info@luban.ug.gov.pl
e-PUAP:/2g02e5pxle/SkrytkaESP
Telefon: 75 646 5920
Po wyczerpaniu powyższej procedury można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna oraz informacyjno-komunikacyjna:
miejsca parkingowe znajdują się w otoczeniu budynku Urzędu, dojście do wejścia w odległości około 40 metrów, przy schodach wejściowych do budynku znajduje się poręcz, brak podjazdu dla osób na wózkach inwalidzkich, przy wejściu do budynku znajduje się domofon z funkcją przywołania, wewnątrz znajduje się klatka schodowa, która nie jest wyposażona w platformy do przemieszczania się po poszczególnych piętrach, budynek obecnie posiada windę. Wejście do windy znajduje się przy parkingu. Budynek jest wyposażony w pętlę indukcyjną.
Rozwiązania alternatywne:
osobom wymagającym realizacji dostępności zapewnia się możliwość wstępu z psem przewodnikiem, wsparcia innej osoby przy załatwianiu spraw oraz wsparcia technicznego w wykorzystaniu nowoczesnych technologii.